Usuari anònim
Connectar
17/05/2024 10:21:45 Ajuntament de Paterna :: Inici:: Les meues sol·licituds:: Tramitació :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



Ajudes d'emergència social



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Procediment PRESTACIONS ECONÒMIQUES INDIVIDUALS PER A SITUACIONS D'EMERGÈNCIA SOCIAL
Codi SIA
Matèria
Data última actualització 09/10/2020
Descripció del procediment PRESTACIONS ECONÒMIQUES INDIVIDUALS PER A SITUACIONS D'EMERGÈNCIA SOCIAL
Les Ajudes d'emergència social són ajudes dirigides a persones individuals o nuclis familiars amb la finalitat de remeiar una situació greument deteriorada, d'urgent necessitat o amb greus problemes específics que afecten la seua autonomia personal, social i econòmica, que no puguen resoldre amb mitjans econòmics propis, amb la finalitat d'aconseguir el seu normal desenvolupament humà i social.
Forma d'inici Per la persona interessada
Subjecte Ciutadans/anes
Destinataris/àries AJUDES D'EMERGÈNCIA SOCIAL

Podran sol·licitar aquestes ajudes, aquelles persones que, trobant-se en situació de greu necessitat, reunisquen els següents requisits:

1. Que la persona beneficiària no dispose de recursos o ingressos suficients per a afrontar les despeses derivades de la situació d'emergència.
2. Que la renda per càpita anual dels/de les membres de la unitat familiar o de convivència a la qual pertanga el/la sol·licitant no excedisca del 100% de l'IPREM vigent, en còmput anual amb dotze pagues.
3. Estar empadronats/ades i tindre residència efectiva en el municipi com a mínim sis mesos ininterromput i immediatament anterior a la data de la sol·licitud, amb l'excepció de situacions de violència de gènere, o altres situacions acreditades que justifiquen la residència i l'ajuda.
4. Haver justificat degudament ajudes anteriors en el seu cas.
5. No disposar de béns mobles i/o immobles diferents als de l'habitatge habitual sobre els quals es posseïsca un dret de propietat, possessió i/o usdefruit o qualsevol altra, que per les seues característiques, valoració o possibilitat d'explotació i/o venda, indique l'existència de mitjans suficients per a tindre la necessitat per a la qual s'ha sol·licitat l'ajuda.
6. Que dispose de l'informe tècnic en el qual es determine la necessitat de l'acció objecte de l'ajuda i es faça constar que s'han esgotat tots els recursos existents encaminats a resoldre la necessitat pels serveis tècnics municipals.
7. Informe favorable de l'escolarització dels/de les fills/es en el seu cas. No podent presentar un 20% o més d'absentisme escolar fins a finalitzar l'educació obligatòria.
8. En situació de desocupació estar inscrits/ites com a demandants d'ocupació en LABORA, mantindre actualitzada aquesta demanda i dur a terme una cerca activa d'ocupació i no rebutjar cap ocupació ni curs oferit.
9. En situació de desocupació i/o precarietat laboral, participar en totes les activitats formatives que es proposen des de serveis socials o una altra àrea municipal destinats al foment de l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat, que li permeten compatibilitzar la seua vida familiar i laboral.
Termini de presentació El termini per a la presentació de sol·licituds i el seu corresponent registre finalitza el 31 d'octubre de l'any natural. No obstant això, amb caràcter extraordinari, podran admetre's i tramitar-se aquelles sol·licituds d'ajudes presentades amb posterioritat a aqueixa data i abans del 31 de desembre d'aquest any, sempre que s'acredite documentalment l'aparició de la necessitat fora del termini normal de presentació de sol·licituds.
Documentació AJUDES D'EMERGÈNCIA SOCIAL
Documentació particular de la persona interessada


-Sol·licitud degudament emplenada en el model normalitzat
La presentació de la sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicional del perceptuado en l'ordenança i de les condicions, requisits i obligacions que es contenen en aquesta.
Declaració responsable a l'efecte dels articles 13 i 14 de la LGS (figura en el model normalitzat de sol·licitud) en els termes establits en la present ordenança.
La presentació de la instància implica l'autorització a l'Ajuntament d'accés a les dades personals a través de les plataformes d'intermediació o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte necessaris per a la tramitació de l'ajuda; d'oposar-se a això haurà de fer-se constar expressament en la instància, requerint en aquest cas aportar aquesta documentació el/la interessat/ada (figura en el model normalitzat de sol·licitud).

-Annex al model normalitzat de sol·licitud, pel qual es relaciona els/les membres de la unitat familiar i autoritza per a la consulta telemàtica de dades tributàries de conformitat amb l'article 95.1 k de la Llei 58/2003, general tributària, el qual han de signar tots els/les membres de la unitat familiar majors de 14 anys.

- En els supòsits de separacions matrimonials, divorcis o progenitors sense convivència, haurà d'aportar la sentència del conveni regulador on s'establisca la pensió alimentària o/i compensatòria. Així com denúncia interposada en el cas que no es perceba aquesta pensió. En els supòsits que no tinguen conveni haurà de presentar sol·licitud d'advocat d'ofici, sobre aquest motiu, sent un tema per a incloure en el pla d'intervenció.

- Model de domiciliació bancària degudament emplenat.

- Moviments bancaris dels últims sis mesos de tots/totes els/les membres.

- Declaració jurada de la situació econòmica actual i els mitjans de subsistència que disposa (per a aquelles persones que no puguen acreditar els seus ingressos per causes justificades)

- Contracte de lloguer, últim rebut pagat d'hipoteca d'habitatge o de lloguer, última factura pagada i factures deutores de subministraments, en el seu cas.

- Ordre de protecció i resolució judicial, si escau.

-Per a despeses per desplaçament s'exigirà, a més, document del centre al qual assisteix, acreditatiu de la necessitat de desplaçament, freqüència i duració i pressupost del desplaçament a realitzar o, en defecte d'això, declaració responsable de la persona beneficiària.

Tota aquella documentació requerida pel personal tècnic que tramita l'ajuda i que siga necessària per a una adequada valoració social i econòmica.

Documentació a consultar per l'ajuntament d'una altra administració
- Empadronament de la persona o unitat familiar
- Verificació de dades d'identitat de tots/totes els/les majors d'edat del nucli familiar
- Certificació de titularitat cadastral.
- Certificat de l'INEM del cobrament de prestacions per desocupació.
- Consulta d'inscripció com a demandants d'ocupació.
- INSS Consulta de prestacions socials públiques
- Certificat d'IRPF.
- Consulta en el Registre Civil de naixements i matrimonis.
- Consulta família nombrosa.
- Consulta família monoparental.
- Justificació de l'assistència de menors de 16 anys al centre escolar.
Lloc de presentació a) Seu Electrònica.
b) Servici d' Informació i Atenció al Ciutadania (SIAC).
c) Qualsevlol altra de les seus que es regulen a l'article 16 de la Llei 39/2015 de 1 d'ocubre de Procediment Administratiu Comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE y SIR).

Estan obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica per a la realització de qualsevol tràmit, almenys:
a) Persones jurídiques
b) Qui exercisca col·legiació obligatòria.
c)Qualsevol altre subjecte dels regulats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, de Procedimient Administratiu Comú (entitats sense personalitat jurídica, empleats/des de les administracions públiques i altres que puguen establir-se).

Tributs Tràmit no condicionat a l'abonament de taxa o preu públic
Òrgan Gestor INCLUSIÓ SOCIAL
Òrgan que resol Alcaldia
Termini màxim de resolució i notificació Tres mesos
Efectes del silenci administratiu Negatiu (efecte desestimatori)
Fin de la vía administrativa
Fin de la vía administrativa Sí.

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: Sol·licitud degudament emplenada en el model normalitzat que conté: declaració responsable a l'efecte dels articles 13 i 14 de la LGS i autorització d'accés a les dades personals a través de sistemes electrònics necessaris per a la tramitació d'ajudes. Obligatori Ambdós
Autorització per a la consulta telemàtica de dades tributàries: Annex al model normalitzat de sol·licitud, pel qual es relaciona els/les membres de la unitat familiar i autoritza per a la consulta telemàtica de dades tributàries de conformitat amb l'article 95.1 k de la Llei 58/2003, general tributària, el qual han de signar tots els/les membres de la unitat familiar majors de 14 anys. Obligatori Ambdós
Annex Proposta i Acceptació de les Peis: Annex Proposta i Acceptació de les Peis Obligatori Ambdós
Documentació separació/divorci: En els supòsits de separacions matrimonials, divorcis o progenitors sense convivència, haurà d'aportar la sentència del conveni regulador on s'establisca la pensió alimentària o/i compensatòria. Així com denúncia interposada en el cas que no es perceba aquesta pensió. En els supòsits que no tinguen conveni haurà de presentar sol·licitud d'advocat d'ofici, sobre aquest motiu, sent un tema per a incloure en el pla d'intervenció. Opcional Ambdós
Moviments bancaris: Moviments bancaris dels últims sis mesos de tots/totes els/les membres. Opcional Ambdós
Situació econòmica actual i els mitjans de subsistència: Declaració jurada de la situació econòmica actual i els mitjans de subsistència que disposa (per a aquelles persones que no puguen acreditar els seus ingressos per causes justificades) Opcional Ambdós
Documentació vivenda: Contracte de lloguer, últim rebut pagat d'hipoteca d'habitatge o de lloguer, última factura pagada i factures deutores de subministraments, en el seu cas. Opcional Ambdós
Ordre de protecció i resolució judicial, si escau: Ordre de protecció i resolució judicial, si escau Opcional Ambdós
Despeses per desplaçament: Per a despeses per desplaçament s'exigirà, a més, document del centre al qual assisteix, acreditatiu de la necessitat de desplaçament, freqüència i duració i pressupost del desplaçament a realitzar o, en defecte d'això, declaració responsable de la persona beneficiària. Opcional Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Instrucciones de la Consellería competente en materia de Servicios Sociales. Instrucciones de la Consellería competente en materia de Servicios Sociales.
Ordenanza Pres Eco Ind Ordenanza sobre Prestaciones Económicas Individualizadas para situaciones de emergencia social.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar