Usuari anònim
Connectar
17/05/2024 12:14:44 Ajuntament de Paterna :: Inici:: Les meues sol·licituds :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



AJUDES PER A FACILITAR SOLUCIONS RESIDENCIALS A PERSONES EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT, PLA ESTATAL PER A l'ACCÉS A l'HABITATGE 2022-2025 (CONVOCATÒRIA 2023)



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Nivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Informació
Descripció AJUDES PER A FACILITAR SOLUCIONS RESIDENCIALS A PERSONES EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT, PLA ESTATAL PER A l'ACCÉS A l'HABITATGE 2022-2025 (CONVOCATÒRIA 2023)
Codi SIA
Matèria
Descripció del procediment Ajudes destinades a facilitar una solució residencial immediata a les persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, a les persones objecte de desnonament del seu habitatge habitual, a les persones sense llar, asilades, refugiades, apàtrides, acolliments al règim de protecció temporal, o altres estatuts de protecció subsidiària, i a altres persones especialment vulnerables.
Destinataris/àries Ciutadans/anes
Subjecte PERSONES BENEFICIÀRIES

- Víctimes de violència de gènere.
- Víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual.
- Víctimes de violència sexual.
- Desnonades del seu habitatge habitual.
- Sense llar.
-;Asilades, refugiades, apàtrides, acolliments al règim de protecció temporal o altres estatuts de protecció subsidiària.
- Altres persones especialment vulnerables, que ostenten aquesta consideració segons valoració individual emesa pels serveis socials de l'entitat local del lloc de residència de la persona sol·licitant o unitat de convivència beneficiària en la qual s'atenguen i valoren les circumstàncies personals que aconsellen la concessió de l'ajuda, com ara persones amb problemes de salut mental, diversitat funcional, persones joves extutelades per la Generalitat, persones d'avançada edat, persones *exreclusas, sol·licitants d'asil, persones migrants vulnerables, independentment de la seua situació administrativa, persones que hagen esdevingut vulnerables per haver sigut reduïts, dins dels dos anys anteriors a la sol·licitud de l'ajuda, els ingressos nets del conjunt de la unitat de convivència de manera substancial de manera que no superen 3 vegades el *IPREM i que l'esforç per al pagament de la renda arrendatícia, incloses les repercussions autoritzades per la legislació aplicable supere el 30 per cent dels ingressos nets de la mateixes, i altres situacions similars.

REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

1.- Les persones assenyalades en l'apartat anterior hauran de reunir els següents requisits:

a) Estar empadronades en el municipi de Paterna.
b) La renda arrendatícia o preu de cessió de l'habitatge, allotjament o solució residencial objecte del contracte d'arrendament o cessió haurà de ser igual o inferior a 600 euros mensuals.

En aquesta renda o preu no s'inclou l'import que poguera correspondre a annexos com ara places de garatge, trasters o similars. Si en el contracte d'arrendament o cessió d'ús s'inclogueren annexos com a garatge o traster i el preu de cadascun d'ells no estiguera desglossat figurant en el contracte únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de la renda o preu de cessió de l'habitatge com el 80 per 100 del preu total del contracte quan aquest incloga habitatge i garatge, 95 per 100 quan el contracte incloga habitatge i traster, i 75 per 100 quan el contracte incloga habitatge, garatge i traster.
Si en el contracte d'arrendament o cessió d'ús s'inclogueren les despeses de comunitat i el seu preu no estiguera desglossat figurant en el contracte únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de les despeses de comunitat com el 5 per 100 de l'import del preu de lloguer o cessió de l'habitatge.

c) L'habitatge arrendat, cedida en ús o una altra ocupació haurà de constituir residència habitual de la persona o unitat de convivència perceptora de l'ajuda.

d) La persona arrendatària, cessionària o titular del dret d'ocupació de l'habitatge, o qualsevol de les quals en ella tinguen el seu domicili habitual, no ha de tindre parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona que tinga la condició d'arrendadora o cessionària de l'habitatge, excepte situacions excepcionals degudament justificades pels serveis socials.

e) Tampoc podrà ser ser sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cessionària.

f) No podran ser beneficiàries aquelles persones o unitats de convivència que disposen d'un habitatge en propietat o en règim d'usdefruit, que puguen ocupar després de l'acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, o el desnonament del seu habitatge habitual o la consideració d'especialment vulnerable i l'ocupació de la qual siga compatible amb aquestes situacions.

g) Queden, igualment, excloses d'aquestes ajudes les persones o unitats de convivència que gaudisquen en règim de lloguer, de cessió d'ús o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, d'un habitatge pertanyent al patrimoni públic d'habitatge de qualsevol administració pública o gestionada per aquesta última.

h) No excedir el límit econòmic d'ingressos familiars anuals màxims de 3 l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (*IPREM) anual en 12 pagues i que l'esforç per al pagament de la renda arrendatícia, incloses les repercussions autoritzades per la legislació aplicable supere el 30 per cent dels ingressos nets d'aquestes.

i) No trobar-se en alguna de les següents situacions: haver incomplit els compromisos adquirits en Plans Personalitzats d'Intervenció Social amb motiu d'ajudes concedides amb anterioritat per la Corporació; no haver justificat degudament les ajudes rebudes o trobar-se incurs en procediment de reintegrament o no estar al corrent de pagament de les obligacions derivades d'aquest.

No obstant l'anterior, mitjançant informe proposta tècnic de l'instructor del procediment, dictaminat favorablement per la Comissió Avaluadora, podrà exonerar-se el compliment d'aquest requisit (apartat i) en casos de greu necessitat quan l'incompliment siga degut a circumstàncies especials o no imputables a la voluntat d'interessat, motivant-se degudament.

j) Que la persona beneficiària no es trobe afectada per les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS, excepte la referida en l'apartat e) de l'article 13.2, de no trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, per la pròpia naturalesa de les ajudes.
Forma d'inici Per la persona interessada
Termini de presentació Fins al 30de Novembre de 2023.
Lloc de presentació a)Seu electrónica.

b)Servei d'Informació i Atenció a la Ciutadania (SIAC).

c)Qualssevol altra de les seus que es regulen en l'art. 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de procediment administratiu comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE i SIR).

c)Cualesquiera otra de las sedes que se regulan en el art. 16 de la Ley 39/2015 de 1 de octubre de Procedimiento Administrativo Común (oficinas de correos, PROP, entidades adheridas a: ventanilla única, ORVE y SIR).
Documentació Documentació a aportar per el/la interessat
-Sol·licitud degudament emplenada en el model normalitzat:
La presentació de la sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicional del preceptuat en la present convocatòria i en les bases del DECRET 79/2023, de 26 de maig, del Consell , del Consell, pel qual es van aprovar les bases reguladores per a la concessió directa d'ajudes per a facilitar solucions residencials a persones en situació d'especial vulnerabilitat a través de les entitats locals corresponent al Pla Estatal d'Accés a l'Habitatge 2022-2025, convocatòria 2023 i de les condicions, requisits i obligacions que es contenen en aquestes.
Declaració responsable a l'efecte dels articles 13 i 14 de la Llei General Subvencions (figura en el model normalitzat de sol·licitud).
Declaració responsable a l'efecte del que es disposa en l'art. 6.9 i 6.*5b) del DECRET 79/2023, de 26 de maig, del Consell, de no superar amb altres ajudes el 100% de l'import del lloguer del mateix període (figura en el model normalitzat de sol·licitud).
La presentació de la instància implica l'autorització a l'Ajuntament d'accés a les dades personals a través de les plataformes d'intermediació o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte necessaris per a la tramitació de l'ajuda; d'oposar-se a això haurà de fer-se constar expressament en la instància, requerint en aquest cas aportar aquesta documentació l'interessat ( figura en el model normalitzat de sol·licitud).

-Annex al model normalitzat de sol·licitud, pel qual es relaciona els membres de la unitat familiar i autoritza per a la consulta telemàtica de dades tributàries de conformitat amb l'article 95.1 k de la Llei 58/2003, General Tributària, el qual han de signar tots els membres de la unitat familiar majors de 14 anys.

- En els supòsits de separacions matrimonials, divorcis o progenitors sense convivència, haurà d'aportar la sentència del conveni regulador on s'establisca la pensió alimentària o/i compensatòria. Així com denúncia interposada en el cas que no es perceba aquesta pensió. En els supòsits que no tinguen conveni haurà de presentar sol·licitud d'advocat d'ofici, sobre aquest motiu.

- Moviments bancaris dels últims sis mesos de tots els membres.

- Declaració responsable de la situació econòmica actual i els mitjans de subsistència que disposa (per a aquelles persones que no puguen acreditar els seus ingressos per causes justificades)

- Resolució si escau, sobre reconeixement de dependència i/o discapacitat.
- Ordre de protecció i resolució judicial, si escau.

- Document acreditatiu de la condició de persones asilades, refugiades, apàtrides, acolliments al règim de protecció temporal o altres estatuts de protecció subsidiària.

- Altres documents que permeten la verificació d'altres situacions com ara: problemes de salut mental, persones joves extutelades per la Generalitat, persones *exreclusas, persones sense llar, documents que acrediten desnonament d'habitatge habitual o risc de perdre-la, sol·licitud d'asil i altres que acrediten situacions de vulnerabilitat social.

- Contracte d'arrendament i justificants de transferència i/o ingressos bancaris.

- Tota aquella documentació requerida pel tècnic que tramita l'ajuda i que siga necessària per a una adequada valoració social i econòmica.
Documentació consultar per l'ajuntament en poder d'una altra administració
- Empadronament de la persona o unitat familiar
- Verificació de dades d'identitat de tots els majors d'edat del nucli familiar
- Certificació de titularitat cadastral.
- Certificat de l'INEM del cobrament de prestacions per desocupació.
- INSS Consulta de prestacions socials públiques
- Certificat d'IRPF.
- Consulta en el Registre Civil de naixements i matrimonis.
- Consulta família nombrosa.
- Consulta família monoparental.
Fin de la vía administrativa Sí.

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Solicitudes: Solicitud debidamente cumplimentada preferentemente en el modelo normalizado municipal, que contiene: declaración responsable a los efectos de los artículos 13 y 14 de la LGS y autorización de acceso a los datos personales a través de sistemas electrónicos necesarios para la tramitación de ayudas. Obligatori Ambdós
Autorización para la consulta telemática de datos tributarios :: Anexo al modelo normalizado de solicitud, por el que se relaciona los/as miembros de la unidad familiar y autoriza para la consulta telemática de datos tributarios de conformidad con el artículo 95.1 k de la Ley 58/2003, General Tributaria, el cual han de firmar todos los/as miembros de la unidad familiar mayores de 14 años Obligatori Ambdós
Copia del contrato de arrendamiento de la vivienda: con mención expresa del importe del alquiler y de la duración mínima de un año, formalizado en los términos de la Ley 29/1994, de 24 de noviembre, de Arrendamientos Urbanos, firmado por la parte arrendadora y arrendataria en todas sus páginas. En caso de existir más de un contrato consecutivo en el período subvencionable, se aportarán todos ellos. Obligatori Ambdós
Solicitudes presentadas por mujeres o unidades de convivencia con mujeres víctimas de violencia de género: orden de protección o resolución judicial en su caso. Opcional Ambdós
Solicitudes presentadas por personas, o unidades de convivencia en la que exista alguna persona con enfermedad mental grave: informe del médico facultativo emitido por la unidad pública de salud mental. Opcional Ambdós
Movimientos bancarios : Movimientos bancarios de los últimos seis meses de todos/as los/as miembros. Opcional Ambdós
Declaración Responsable de la situación económica actual y los medios de subsistencia que dispone: para aquellas unidades de convivencia que no puedan acreditar sus ingresos por causas justificadas Opcional Ambdós
Autorización gestiones en nombre de otra persona: Autorización gestiones en nombre de otra persona Opcional Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ley 58/2003, de 17 de diciembre, L 58/2003 Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
Resolución de 6 de agosto de 2021, del vicepresidente segundo y conseller de Vivienda y Arquitectura Resolución de 6 de agosto de 2021, del vicepresidente segundo y conseller de Vivienda y Arquitectura Bioclimática, se aprobaron las bases reguladoras y la concesión directa de ayudas a las entidades locales con la finalidad de que se facilite una solución habitacional inmediata a las personas víctimas de violencia de género, a las personas que hayan sufrido desahucio de su vivienda habitual, a las personas sin hogar y a otras personas especialmente vulnerables, dentro del ámbito territorial de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9149, de 12.08.2021).
DECRETO 79/2023, de 26 de mayo DECRETO 79/2023, de 26 de mayo, del Consell, de aprobación de las bases reguladoras para la concesión directa de ayudas para facilitar soluciones habitacionales a personas en situación de especial vulnerabilidad a través de las entidades locales correspondiente al Plan Estatal de Acceso a la Vivienda 2022-2025, convocatoria 2023.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica