Usuari anònim
Connectar
11/05/2024 12:13:52 Ajuntament de Paterna :: Inici :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



LLICÈNCIES D'OBRES Instal?ació d'elements de protecció en zones de domini públic



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Procediment LLICÈNCIA D'OBRES
Referència PRO_EYU_LO
Versió 2.0
Data última actualització 25/01/2017
Descripció del procediment Expedició de llicència per a les obres enumerades en l'art. 232 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, i en concret:

a) Moviments de terres, esplanacions, parcel·lacions, segregacions o altres actes de divisió de finques en qualsevol classe de sòl, quan no formen part d'un projecte de reparcel·lació.
b) Les obres d'edificació, construcció implantació d'instal·lacions de nova planta.
c) La ubicació de cases prefabricades i instal·lacions similars, ja siguen provisionals o permanents.
d) La tala de masses arbòries o de vegetació arbustiva en terrenys incorporats a processos de transformació urbanística i, en tot cas, quan la tala es derive de la legislació de protecció del domini públic.
e) Les obres i els usos que hagen de fer-se amb caràcter provisional.
f) Les actuacions d'intervenció sobre edificis, immobles i àmbits patrimonialment protegits o catalogats, que tinguen transcendència patrimonial de conformitat amb la normativa de protecció del patrimoni cultural.
g) L'extracció d'àrids i l'explotació de pedreres, exceptuant el que està disposat en l'article 234.1.b d'aquest text refós.
h) L'acumulació d'abocaments i el depòsit de materials aliens a les característiques pròpies del paisatge natural.
i) La construcció de preses, basses, obres de defensa i correcció de llits públics, vies públiques o privades i, en general, qualsevol tipus d'obres o usos que afecten la configuració del territori.

Igualment, i segons l'article 233.2 del mateix Decret legislatiu, es tramitaran com a llicència d'obres les actuacions que s'assenyalen a continuació quan no puguen tramitar-se com a declaració responsable per no anar acompanyades d'una certificació emesa per un organisme de certificació administrativa o un col·legi professional, en els termes establits en la disposició addicional quarta d'aquest text refós:

a) Les obres de modificació o reforma que afecten l'estructura de les construccions, els edificis i les instal·lacions de totes classes, sense importar el seu ús.
b) La demolició de les construccions.
c) La modificació de l'ús de les construccions, edificacions i instal·lacions, així com l'ús del vol sobre aquests.
d) L'alçament de murs de fàbrica i el tancament, en els casos i les condicions estètiques que exigisquen les ordenances dels plans, reguladores de l'harmonia de la construcció amb l'entorn.
e) L'execució d'obres i instal·lacions que afecten el subsol, excepte les incloses en l'article 232.
f) L'obertura de camins, així com la modificació o pavimentació d'aquests.
g) La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
h) Totes les actuacions no incloses en l'article 232 ni 234 ni en l'apartat 1 d'aquest article.
Forma d'inici A instàncies de part
Termini de presentació En qualsevol moment anterior a l'inici de l'obra.
Lloc de presentació a) Seu Electrònica.
b) Servici d' Informació i Atenció al Ciutadania (SIAC).
c) Qualsevlol altra de les seus que es regulen a l'article 16 de la Llei 39/2015 de 1 d'ocubre de Procediment Administratiu Comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE y SIR).

Estan obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica per a la realització de qualsevol tràmit, almenys:
a) Persones jurídiques
b) Qui exercisca col·legiació obligatòria.
c)Qualsevol altre subjecte dels regulats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, de Procedimient Administratiu Comú (entitats sense personalitat jurídica, empleats/des de les administracions públiques i altres que puguen establir-se).

Tributs General
-Taxa per llicència urbanística, d'acord amb el següent:
Concepte a liquidar: LLICÈNCIA URBANISTICA
Subconcepte: LLICÈNCIA URBANISTICA
Tarifa:OBRA CIVIL
Cost Real: Pressupost de l'obra

Per a realitzar l'autoliquidació punxe ací

LLICÈNCIES D'OBRES Demolició d'edificacions fins a 20 m² i LLICÈNCIES D'OBRES Demolició d'edificacions més de 20 m²
-Taxa per llicència urbanística, d'acord amb el següent:
Taxa a liquidar: DE LLICÈNCIA URBANÍSTICA
Tarifa: PARCEL•LACIONS, REPARCEL•LACIONS O DEMOLICIONS
Valor Cadastral: El valor que tinga assenyalat la construcció a l'efecte de l'Impost sobre
Béns immobles.
Per a realitzar l'autoliquidació punxe ací

-ICIO: haurà d'abonar-se la quantia corresponent a l'Impost sobre Construccions, Instal•lacions i Obres, que podrà realitzar en el termini d'un mes des que reba la notificació de la llicència d'obres, o, potestativament, en el moment de la presentació de la instància.

-Taxa per ocupació de la via pública, en el seu cas.

Òrgan Gestor EDIFICACIÓ I USOS
Òrgan que resol Alcaldia o regidor/a delegat de l'àrea.
Termini màxim de resolució i notificació a) Llicències d'obres majors de nova construcció o reforma estructural d'entitat equivalent a nova construcció i les d'enderrocament, d'edificis no catalogats: 2 mesos.
b) Les d'intervenció d'edificis catalogats o en tràmit de catalogació: 3 mesos.

Efectes del silenci administratiu a) En els casos d'obres compreses en l'art. 213 apartats c,g, l i m LOTUP serà estimatori.
b) En la resta de casos desestimatori.

Fin de la vía administrativa Sí.
Recursos possibles Recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que els haguera dictats previ al recurs contenciós administratiu .
Observacions En el cas que resulte necessari, per a qualsevol d'aquestes obres, l'Ajuntament podrà requerir a l'intresado perquè aporte documentació complementària o realitze algun altre tràmit com ara:
1. Cessió de terrenys destinats a dotacions públiques o a l'adquisició de l'excedent d'aprofitament una vegada determinat per aquest Ajuntament.
2. Garantia per l'execució de la urbanització de parcel•les mitjançant la prestació de fiança o aval.
3. Presentació de projecte d'urbanització.
4. La documentació que requerisca el servei d'Arqueologia Municipal o la Comissió de Patrimoni per a edificacions situades en el Nucli Històric Tradicional.

Tramitació electrònica AVÍS: Quan realitze la tramitació telemàticament és important que revise habitualment la carpeta spam/no desitjat del seu correu electrònic. És possible que les notificacions s'allotgen en aqueixa carpeta.

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Instancia Licencia de Obras: Solicitud Licencia de Obras Obligatori Ambdós
Documentación acreditativa de la representación: En caso de ser la persona solicitante una sociedad, fotocopia de la escritura de constitución de la misma y de los poderes de representación de quien firma la solicitud. Si se trata de una comunidad de bienes, copia del contrato constitutivo de dicha comunidad, suscribiendo la instancia quien ostente la representación de ésta, acreditando dicha representación Obligatori Ambdós
Documentos identificativos: DNI, CIF o NIE del firmante Obligatori Ambdós
Tasas e impuestos: Justificación de haber abonado las tasas e impuestos correspondientes . Obligatori Ambdós
Plano del ámbito de la actuación (ELEMENTOS DE PROTECCIÓN): Plano del ámbito de la actuación. El plano deberá ser presentado en formato digital. (Los documentos visados deberán subirse comprimidos en formato Zip) Obligatori Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación. Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación.
Ley 3/2004, de 30 de junio, Ley 3/2004, de 30 de junio, de la Generalitat, de Ordenación y Fomento de la Calidad de la Edificación (LOFCE).
Ley 5/2014, de 25 de julio, Ley 5/2014, de 25 de julio, de la Generalitat, Urbanística Valenciana, de Ordenación del Territorio Urbanismo y Paisaje de la Comunidad Valenciana.
Decreto Ley 14/2020, de 7 de agosto DECRETO LEY 14/2020, de 7 de agosto, del Consell, de medidas para acelerar la implantación de instalaciones para el aprovechamiento de las energías renovables por la emergencia climática y la necesidad de la urgente reactivación económica.
PGOU Plan General de Ordenación Urbana.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar