Usuari anònim
Connectar
17/05/2024 11:25:14 Ajuntament de Paterna :: Inici:: Tauler d'Anuncis i Edictes de l'Ajuntament :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



Ajudes de millora de l'autonomia de persones majors



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció AJUDES DE MILLORA DE L'AUTONOMIA DE PERSONES MAJORS PER A SITUACIONS D'EMERGÈNCIA SOCIAL
Codi SIA
Matèria
Descripció del procediment Les ajudes per al suport de persones majors, amb problemes motors o sensorials, per al seu manteniment en el propi entorn social, incrementar la seua autonomia, potenciar les seues possibilitats, afavorir les relacions i la integració en la societat.
Forma d'inici Per la persona interessada
Subjecte Ciutadans/anes
Destinataris/àries Els requisits que hauran de complir-se per a accedir a aquesta mena d'ajudes són els següents:

1. Ser major de 60 anys.
2. Estar empadronats/ades i tindre residència efectiva en el municipi com a mínim sis mesos ininterromput i immediatament anterior a la data de la sol·licitud, amb l'excepció desituaciones de violència de gènere, o altres situacions acreditades que justifiquen la residència i l'ajuda.
3. Que existisquen deficiències de caràcter motor o sensorial en el/la sol·licitant que li impedisquen o dificulten la seua mobilitat a través de mitjans normals.
4. Que la sol·licitud estiga referida a elements relacionats amb les necessitats d'accessibilitat i comunicació, sent exclosos els que signifiquen una millora en la llar/edifici que no estiga directament relacionada amb els impediments físics i/o sensorials.
5. Idoneïtat del sol·licitat per a cobrir la necessitat que planteja el subjecte.
Termini de presentació Continu
Lloc de presentació a) Seu Electrònica.
b) Servici d' Informació i Atenció al Ciutadania (SIAC).
c) Qualsevlol altra de les seus que es regulen a l'article 16 de la Llei 39/2015 de 1 d'ocubre de Procediment Administratiu Comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE y SIR).

Estan obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica per a la realització de qualsevol tràmit, almenys:
a) Persones jurídiques
b) Qui exercisca col·legiació obligatòria.
c)Qualsevol altre subjecte dels regulats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, de Procedimient Administratiu Comú (entitats sense personalitat jurídica, empleats/des de les administracions públiques i altres que puguen establir-se).

Documentació Documentació particular de la persona interessada
Sol·licitud degudament emplenada en el model normalitzat
La presentació de la sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicional del preceptuat en l'ordenança i de les condicions, requisits i obligacions que es contenen en aquesta.
Declaració responsable a l'efecte dels articles 13 i 14 de la LGS (figura en el model normalitzat de sol·licitud) en els termes establits en la present ordenança.
La presentació de la instància implica l'autorització a l'Ajuntament d'accés a les dades personals a través de les plataformes d'intermediació o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte necessaris per a la tramitació de l'ajuda; d'oposar-se a això haurà de fer-se constar expressament en la instància, requerint en aquest cas aportar aquesta documentació la persona interessada ( figura en el model normalitzat de sol·licitud).

- Annex al model normalitzat de sol·licitud, pel qual es relaciona els/les membres de la unitat familiar i autoritza per a la consulta telemàtica de dades tributàries de conformitat amb l'article 95.1 k de la Llei 58/2003, General Tributària, el qual han de signar la totalitat de membres de la unitat familiar majors de 14 anys.

-Informe mèdic sobre la situació de la persona sol·licitant. En cas de disposar de certificat de discapacitat aquest extrem el verificarà l'Ajuntament.

-Pressupost corresponent a l'adquisició a realitzar o de l'adaptació que es pretén.

-Justificació de la titularitat de la propietat o de l'ús de l'habitatge i, en el seu cas, l'autorització de la persona propietària per a realitzar les reformes, en cas d'ajudes per a adaptació de l'habitatge.

- Permisos municipals, en el seu cas.

- Model de domiciliació bancària degudament emplenat

- Moviments bancaris dels últims sis mesos de la totalitat de membres.

- Tota aquella documentació requerida pel personal tècnic que tramita l'ajuda i que siga necessària per a una adequada valoració social i econòmica.

Documentació a consultar per l'ajuntament d'una altra administración
- Empadronament de la persona o unitat familiar
- Verificació de dades d'identitat de la totalitat de majors d'edat del nucli familiar
- Certificat de discapacitat
- Certificació de titularitat cadastral.
- Permisos municipals, en el seu cas.
- Certificat de l'INEM del cobrament de prestacions per desocupació.
- INSS Consulta de prestacions socials públiques
- Certificat d'IRPF.
- Consulta en el Registre Civil de naixements i matrimonis.
- Consulta família nombrosa.
- Consulta família monoparental.
Tributs Tràmit no condicionat a l'abonament de taxa o preu públic
Òrgan Gestor INCLUSIÓ SOCIAL
Òrgan que resol Alcaldia
Termini màxim de resolució i notificació 3 mesos
Fin de la vía administrativa Sí.
Efectes del silenci administratiu Negatiu (efecte desestimatori)

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: Sol·licitud degudament emplenada en el model normalitzat que conté: declaració responsable a l'efecte dels articles 13 i 14 de la LGS i autorització d'accés a les dades personals a través de sistemes electrònics necessaris per a la tramitació d'ajudes. Obligatori Ambdós
Autorització per a la consulta telemàtica de dades tributàries: Annex al model normalitzat de sol·licitud, pel qual es relaciona els/les membres de la unitat familiar i autoritza per a la consulta telemàtica de dades tributàries de conformitat amb l'article 95.1 k de la Llei 58/2003, general tributària, el qual han de signar tots els/les membres de la unitat familiar majors de 14 anys. Obligatori Ambdós
Moviments bancaris: Moviments bancaris dels últims sis mesos de tots/totes els/les membres Obligatori Ambdós
Informe mèdic: Informe mèdic sobre la situació de la persona sol·licitant. En cas de disposar de certificat de discapacitat aquest extrem el verificarà l'Ajuntament Obligatori Ambdós
Pressupost: Pressupost corresponent a l'adquisició a realitzar o de l'adaptació que es pretén. Opcional Ambdós
Justificació de la titularitat de la propietat: Justificació de la titularitat de la propietat o de l'ús de l'habitatge i, en el seu cas, l'autorització de la persona propietària per a realitzar les reformes, en cas d'ajudes per a adaptació de l'habitatge. Obligatori Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar