Usuari anònim
Connectar
17/05/2024 13:43:30 Ajuntament de Paterna :: Inici:: Preguntes freqüents :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



Dependència



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Nivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Informació
Descripció SOL·LICITUD DE RECONEIXEMENT DEL GRAU DE DEPENDÈNCIA I ACCÉS Al SISTEMA PÚBLIC DE SERVEIS I PRESTACIONS ECONÒMIQUES
Descripció del procediment Aquest procediment té com a objectiu el reconeixement de la possible situació de dependència de les persones, sent aquesta de conformitat amb l'art. 2 de la Llei 39/2006 de 14 de desembre: "aquell estat en què es troben les persones que, per raons lligades a la falta o a la pèrdua d'autonomia física, psíquica o intel•lectual, tenen necessitats d'assistència i/o ajudes importants a fi de realitzar els actes corrents de la vida diària o, en el cas de les persones amb discapacitat intel•lectual o malaltia mental,d e altres suports per a la seua autonomia personal".
El reconeixement d'aquesta situació garanteix l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques, segons el cas:

Serveis:

  • Prevenció i promoció de l'autonomia personal

  • Teleassistència

  • Ajuda a domicili

  • Centre de dia / centre ocupacional

  • Atenció residencial

  • Habitatge tutelat


Prestacions econòmiques:

  • D'assistència personal

  • Per a cures en entorn familiar i suport a cuidadors/ores no professionals.

  • Vinculada al servei:

  •   -PVS Residencial
      -PVS Centre de Dia
      -PVS SAD
      -PVS Prevenció i Promoció



Règim de compatibilitats dels serveis i prestacions econòmiques :http://www.inclusio.gva.es/es/web/dependencia/compatibilidades

Actuacions a escometre
La persona interessada acudirà al Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili on serà atesa per un/a professional que li donarà una informació general, indicant-li els impresos i altra documentació que haja d'aportar, sent altament recomanable per a una gestió més ràpida acudir a aquesta cita amb l'informe mèdic de salut. Aquesta mateixa professional li revisarà la seua sol•licitud comprovant que estiga correctament emplenada i que la documentació a adjuntar siga la deguda; podent sol•licitar cita prèvia en el següent número de telèfon 963053070

El registre de la documentació revisada pel/per la professional, podrà fer-se per el/la interessat/ada, el/la representant legal o persona diferent a aquestes sempre que s'emplene el model "AUTORITZACIÓ PER A FER GESTIONS EN NOM D'UNA ALTRA PERSONA PER A DEPENDÈNCIA"

Una vegada fet el registre d'entrada, en l'Oficina del SIAC o des de la seu electrònica, presentant la totalitat de la documentació requerida, des del seu Centre de Serveis Socials contactaran amb vosté per a elaborar un informe social d'entorn relatiu a les necessitats socials i la proposta tècnica del grau de dependència mitjançant l'aplicació del barem vigent de valoració en el moment de la sol•licitud.
Finalment la Direcció General amb competències en atenció a persones en situació de dependència serà qui resolga, notificant a la persona sol•licitant el grau i l'anomenat PIA: Programa Individual d'Atenció, que són les prestacions i serveis que d'acord amb les seues preferències es consideren adequats a les seues necessitats. (En el cas de sorgir noves necessitats es pot modificar aquest Programa d'Atenció sol•licitant noves preferències.)
Subjecte Requisitos de acceso
  - Ser español/a o extranjero/a, en cuyo caso la solicitud se regirá, por lo establecido en la Ley Orgánica 4/2000, de 11 de enero, sobre Derechos y Libertades de los Extranjeros en España y su Integración Social, en los Tratados Internacionales y en los Convenios que se establezcan con el país de origen. Para los/as menores que carezcan de la nacionalidad española se estará a lo dispuesto en las Leyes del Menor vigentes, tanto en el ámbito estatal como en el autonómico, así como en los Tratado
  - Encontrarse en situación de dependencia en alguno de los grados establecidos por la Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia.
  - Residir en territorio español y haberlo hecho durante cinco años, de los cuales dos deberán ser inmediatamente anteriores a la fecha de presentación de la solicitud. Para los/as menores de cinco años el período de residencia se exigirá a quien ejerza la guarda y custodia.
Forma d'inici A instàncies de part
Termini de presentació Durant tot l'any
Documentació La documentació a aportar ve en l'apartat documentació que es troba en aquest mateix formulari més a baix.
Els models dels documents venen en l'apartat annexos.
Lloc de presentació a) Seu Electrònica.
b) Servici d' Informació i Atenció al Ciutadania (SIAC).
c) Qualsevlol altra de les seus que es regulen a l'article 16 de la Llei 39/2015 de 1 d'ocubre de Procediment Administratiu Comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE y SIR).

Estan obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica per a la realització de qualsevol tràmit, almenys:
a) Persones jurídiques
b) Qui exercisca col·legiació obligatòria.
c)Qualsevol altre subjecte dels regulats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, de Procedimient Administratiu Comú (entitats sense personalitat jurídica, empleats/des de les administracions públiques i altres que puguen establir-se).

Tributs Servei gratuït
Òrgan Gestor ÀREA D'INCLUSIÓ SOCIAL
Òrgan que resol La Direcció General de la Generalitat amb competències en atenció a persones en situació de dependència serà qui resolga, sobre el reconeixement de la situació de dependència i el grau d'aquesta; emetent posteriorment la resolució aprovant el Programa Individual d'Atenció (PIA) que són les prestacions i serveis que d'acord amb les preferències es consideren adequades a les necessitats del/de la dependent.
Termini màxim de resolució i notificació Resolució de reconeixement de dependència i grau:
.Termini màxim de resolució i notificació 3 mesos des de la data de registre d'entrada de la sol•licitud en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació.
Resolució de reconeixement de dependència i grau:
. La resolució del PIA haurà de dictar-se i notificar-se en el termini màxim de 3 mesos des de la data de la resolució de grau.
Efectes del silenci administratiu Transcorregut el termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa s'entendrà, en tot cas i d'acord amb el que s'estableix en la Llei 9/2016, de 28 d'octubre, de Regulació dels Procediments d'Emergència Ciutadana en l'Administració de la Comunitat Valenciana, estimada per silenci administratiu, sense perjudici de l'obligació de l'administració de resoldre expressament.
Fin de la vía administrativa Sí.
Recursos possibles Cap recurs d'alçada tant contra la resolució de reconeixement de la situació i grau de dependència, com contra la resolució d'aprovació del PIA.

El termini per a interposar el recurs és d'un mes des de la data de notificació de la resolució. Transcorregut aquest termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució expressa serà ferma amb caràcter general.

S'interposa davant l'òrgan que haja dictat la citada resolució o davant la Secretària Autonòmica amb competències en matèria de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, sent aquesta l'òrgan competent per a la resolució d'aquest recurs.

El termini per a resoldre el recurs és de tres mesos. Transcorregut aquest termini sense que recaiga resolució es podrà entendre desestimat el recurs
Observacions Són obligacions de les beneficiaris/àries:

  1. Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions atorgades o la subscripció del conveni de col•laboració.

  2. Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions exigits així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determine la concessió o gaudi de la subvenció o subscripció del conveni de col•laboració.

  3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent així com qualsevol altra comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació els siga requerida en l'exercici de les seues funcions.

  4. Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, tot això amb anterioritat a la justificació de la subvenció concedida o conveni subscrit.

  5. Acreditar que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. ( en el cas que no autoritzen expressament l'Ajuntament a la comprovació d'aquests extrems)

  6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas.

  7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics.

  8. Procedir al reintegrament dels fons rebuts en els supòsits a què es refereix la base dècima.

  9. Donar publicitat referent a la col•laboració de l'Ajuntament de Paterna en el finançament; a tals efectes, s'haurà d'inserir en el material imprés o audiovisual que les persones beneficiàries elaboren la llegenda "col•labora l'Ajuntament de Paterna", així com els logotips tant de l'Ajuntament com de la Regidoria de la Inclusió social i Polítiques d'Igualtat. Si es realitzaren activitats en mitjans de comunicació parlats, s'haurà de realitzar el corresponent esment.


Documentació a aportar
Tipus Presentació
Solicitudes: Instancia Obligatori Ambdós
Modelo normalizado de la GVA: Modelo normalizado de la GVA Obligatori Ambdós
Informe de salud: Las personas que en el reconocimiento, declaración y calificación de grado de discapacidad tengan reconocido el complemento de la necesidad del concurso de otra persona con una puntuación igual o superior a 45 puntos estarán exentas de aportar el informe de salud. Obligatori Ambdós
Tarjeta sanitaria: SIP o tarjeta sanitaria Obligatori Ambdós
DNI/NIE de la persona solicitante. : DNI/NIE Obligatori Ambdós
Libro familia: Las menores de edad además libro de familia. Opcional Ambdós
Certificado/s de empadronamiento histórico/s : Que acredite/n la residencia en territorio español durante cinco años, de los cuales dos deberán ser inmediatamente anteriores a la fecha de la solicitud. Cuando se trate de una persona solicitante menor de cinco años, se presentará certificación o volante de empadronamiento histórico de la persona que ejerza su guarda y custodia. Obligatori Ambdós
Certificado de baja en el libro de matrícula del registro consular : En el caso de ser persona emigrante española retornada, será necesario acreditar esta condición mediante el del país de procedencia, en el que conste como causa de la baja, el traslado a España (baja consular), salvo que se encuentre residiendo en territorio español al menos 5 años, de los cuales 2 deberán ser inmediatamente anteriores a la fecha de la solicitud. Opcional Ambdós
Informe social del/la trabajador/a social : En caso de que la persona beneficiaria se encuentre disfrutando de un servicio privado de atención residencial, atención diurna o promoción debidamente acreditado, y se pretenda su continuidad en el mismo, Opcional Ambdós
Tres últimas facturas mensuales : Cuando la persona beneficiaria se encuentre recibiendo de forma privada alguno de los servicios debidamente acreditados por la administración de la Generalitat, y opte por seguir recibiendo el mismo como prestación vinculada al servicio, deberá aportar el contrato y las tres últimas facturas mensuales anteriores a la fecha de presentación de la solicitud. Opcional Ambdós
Modelo de Domicliacion Bancaria: Ficha de mantenimiento de terceros a efectos de domiciliación bancaria. Obligatori Ambdós
Compromiso de permanencia y formación de la persona cuidadora no profesional : En el caso de que la persona beneficiaria opte por la prestación de persona cuidadora no profesional, deberá adjuntar el modelo de compromiso de permanencia. Opcional Ambdós
DNI de la persona o personas cuidadoras: DNI de la persona o personas cuidadoras Opcional Ambdós
Certificado de empadronamiento: en caso de certificado de empadronamiento, este último si es en el término municipal de Paterna lo verificará el Ayuntamiento a través de la consulta y acceso a los datos obrantes en los ficheros de la Administración Pública. En caso de tener dos personas cuidadoras, se presentará la citada documentación para cada una de ellas. Opcional Ambdós
SIP de la persona o personas cuidadoras : SIP de la persona o personas cuidadoras Opcional Ambdós
Modelo de Servicio de Teleasistencia: En el caso de que la persona beneficiaria opte por el servicio de teleasistencia Opcional Ambdós
Auto de internamiento.: Personas presuntamente incapaces que soliciten servicio residencial Opcional Ambdós
Proyecto de vida independiente y declaración responsable en su caso: En el caso de que la persona beneficiaria opte por la prestación de asistencia personal, deberá aportar la siguiente documentación:
- Si la asistencia se presta por persona física, declaración responsable de la persona asistente personal y proyecto de vida independiente.
- Si la asistencia se presta por persona jurídica, proyecto de vida independiente.
Opcional Ambdós
DNI y certificado de empadronamiento de la persona asistente profesional: DNI y certificado de empadronamiento de la persona asistente personal; este último si está empadronado en el término municipal de Paterna lo verificará el Ayuntamiento a través de la consulta y acceso a los datos obrantes en los ficheros de la Administración Pública Opcional Ambdós
Certificado negativo del registro de delincuentes sexuales: Si la asistencia se presta por persona física a una persona dependiente menor de 18 años, certificado negativo del registro de delincuentes sexuales (art. 13.5 de la Ley 1/1996 de protección jurídica del menor). Opcional Ambdós
Documento que acredite tal representación: Documento que acredite tal representación de conformidad con lo dispuesto en el artículo 5 de la Ley 39/2015 de 1 de octubre de procedimiento administrativo común de las administraciones públicas.
En el caso de personas adultas tuteladas, acreditación de la representación legal de la resolución judicial de incapacitación y del nombramiento de la persona que ejerza la tutoría legal.
En el caso de menores tutelados por la entidad pública, acreditación de la representación legal mediante la resolución administrativa de declaración de desamparo y asunción de la tutela.
En el caso de menores sujetos a tutela ordinaria, la resolución judicial de tutela ordinaria y nombramiento de tutor.
En el caso de menores sujetos a tutela ordinaria, la resolución judicial de tutela ordinaria y nombramiento de tutor.
Opcional Ambdós
DNI/NIE de la persona representante legal: DNI/NIE de la persona representante legal, sólo en el caso de que la persona interesada no preste su consentimiento para que el órgano instructor consulte sus datos de identidad personal en el sistema de verificación de datos de identidad (SVDI). Cuando se carezca de la nacionalidad española, se aportará documentación acreditativa de su identidad y de su condición de residente en la que figure el número de identificación de extranjeros

Opcional Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Ley 39/2006, de 14 de diciembre, Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia
Real Decreto 174/2011, de 11 de febrero Real Decreto 174/2011, de 11 de febrero, por el que se aprueba el baremo de valoración de la situación de dependencia establecido por la Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las personas en situación de dependencia
Orden 9/2011, de 5 de diciembre Orden 9/2011, de 5 de diciembre, de la Conselleria de Justicia y Bienestar Social, de modificación de los anexos I, II y IV del Decreto 18/2011, de 25 de febrero, del Consell, por el que se establece el procedimiento para reconocer el derecho a las prestaciones del sistema valenciano para las personas en situación de dependencia
Decreto 62/2017, de 19 de mayo, Decreto 62/2017, de 19 de mayo, del Consell, por el que se establece el procedimiento para reconocer el grado de dependencia a las personas y el acceso al sistema público de servicios y prestaciones
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Tramitació telemàtica
Tramitar