Usuari anònim
Connectar
11/05/2024 12:14:06 Ajuntament de Paterna :: Inici :: Informació de procediment

Ajuntament de Paterna



Justificació subvenciones d'acció social en l'àmbit local



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Nivell de Modernització 3. Iniciació electrònica

Informació
Descripció SUBVENCIONS D'ACCIÓ SOCIAL EN L'ÀMBIT LOCAL
Codi SIA
Matèria
Descripció del procediment Concessió en règim de concurrència competitiva d'ajudes destinades a finançar projectes socials d'Associacions d'acció social d'àmbit local, que es complementen i/o suplisquen als que l'Ajuntament té previstos en el seu programa d'actuació i siguen considerats d'utilitat pública, interés social o de promoció d'una finalitat pública i que es desenvolupen dins del terme municipal de Paterna.
Forma d'inici Per la persona interessada
Termini de presentació Subjecte a convocatòria
Subjecte Podran optar a les subvencions econòmiques les entitats i associacions que reunisquen les següents condicions:

1.- Complir els requeriments que es detallen a continuació:

a) Associacions d'acció social, amb personalitat jurídica i capacitat d'obrar, constituïdes segons la legislació vigent; que hauran d'estar inscrites necessàriament en el Registre Municipal d'Associacions, i figurar-hi i/o en els seus estatuts que entre els seus fins es troba la realització de projectes socials, havent de coincidir els fins estatutaris de l'Associació amb els projectes o programes a subvencionar.

b) Domiciliades a Paterna, les activitats de la qual estiguen destinades a la població del terme Municipal de Paterna.

c) No perseguir fins lucratius ni dependre econòmicament o institucionalment d'entitats lucratives.

d) Acreditar capacitat, experiència i competència necessàries per a portar a bon terme els projectes.

e) No estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'art.13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de seguretat Social i de les obligacions fiscals a l'Ajuntament de Paterna.

g) No tindre pendent de justificar cap altra subvenció concedida per l'Ajuntament.

2.- Tramitar les sol·licituds d'acord amb els models establits a aquest efecte, degudament emplenats, i en els terminis marcats, així com aportar la documentació requerida a aquest efecte.

3.- No podran accedir a aquesta convocatòria les entitats següents:

a) Aquelles els objectius i els programes de les quals estiguen clarament contemplats en les restants convocatòries de l'Ajuntament de Paterna

b) Queden excloses d'aquestes subvencions les associacions la subvenció de les quals per a aquest projecte ja figure inclosa en els Pressupostos Municipals amb partida pròpia o tinga conveni de col·laboració singular amb l'Ajuntament.

c) Centres residencials, assistencials i de dia.

d) Les promogudes o relacionades amb centres educatius, associacions d'alumnes, associacions de pares/mares d'alumnes i associacions juvenils.

e) Associacions de consumidors/es i usuaris/àries, associacions de veïns/es, federacions, confederacions, consorcis, entitats de dret públic o privat relacionades directament amb qualsevol administració pública, partits polítics, organitzacions sindicals i empresarials, universitats, col·legis professionals, i altres entitats amb anàlegs fins específics i naturalesa dels citats anteriorment.

f) Associacions que continguen duplicitats entre si respecte de seus socials, òrgans rectors, objecte de l'entitat, població a atendre i infraestructura física.

Justiticación de la subvenció

Persones jurídiques a les quals s'ha concedit l'ajuda
Destinataris/àries Persona jurídica
Documentació La documentación a presentar para su solicitud estará compuesta de:
1. Solicitud, en el modelo establecido al efecto en la página web del Ayuntamiento, debidamente cumplimentado y en los plazos marcados.
2. Memoria del Proyecto o Programa por el que se solicita subvención económica, o Memoria de actuación que en todo caso deberán incluir como mínimo, los siguientes apartados (modelo memoria):
    -Denominación del Proyecto y descripción de la problemática.
    - Formulación de objetivos
    - Planificación de acciones.
    - Duración
    - Participación de beneficiarios/as en el desarrollo del proyecto
    - Metodología
    - Recursos materiales y humanos.
    - Financiación del proyecto

3. Presupuesto detallado de la actividad o actividades por la que se solicita subvención en el que figuren ingresos y gastos.
4. Certificados acreditativos de estar al corriente de sus obligaciones con la Agencia Tributaria y con la Seguridad Social. (La presentación de la solicitud de subvención conlleva la autorización del solicitante para que el Ayuntamiento obtenga de forma directa la acreditación de las circunstancias previstas en los artículos 18 y 19 del RD 887/2006, de 21 de julio, (cumplimiento de obligaciones tributarias y cumplimiento de obligaciones con la Seguridad Social) a través de certificados telemáticos, en cuyo caso el solicitante no deberá aportar la correspondiente certificación. No obstante podrá denegar expresamente el consentimiento, debiendo aportar entonces la citada documentación. )

Documentación a presentar para la justificación de la subvención:
Para la debida justificación de las subvenciones concedidas por el Ayuntamiento de Paterna de cuantía inferior a 60.000 euros, se utilizará el método de cuenta justificativa simplificada, en atención a lo dispuesto por el art. 75 del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio; dicha cuenta deberá ser presentada por cada uno de los beneficiarios, debiendo contener la siguiente información:

    a. Una memoria de actuación justificativa del cumplimiento de las condiciones impuestas en la concesión de la subvención, con indicación de las actividades realizadas y de los resultados obtenidos. La citada memoria deberá estar debidamente valorada y evaluada.
    b. Una relación clasificada de los gastos e inversiones del proyecto subvencionado, con identificación del acreedor y del documento, su importe, fecha de emisión y, en su caso, fecha de pago. En caso de que la subvención se otorgue con arreglo a un presupuesto estimado, se indicarán las desviaciones acaecidas.(modelo relación facturas)
    c. Un detalle de otros ingresos o subvenciones que hayan financiado el proyecto subvencionado con indicación del importe y su procedencia.
    d. En su caso, carta de pago de reintegro en el supuesto de remanentes no aplicados así como de los intereses derivados de los mismos.
    A los efectos de la presentación de dicha documentación, el interesado podrá aportar los modelos que para la justificación de subvención se facilitarán en la sede electrónica.
    f. Justificación del importe de la subvención concedida mediante facturas u otros documentos equivalentes en los que haya habido un pago real por contraprestación de bienes y servicios, ello a la base 35 de la Bases de ejecución del presupuesto municipal para el 2021, mediante copia diligenciada u original de las facturas. No obstante cuando el receptor de la subvención sea una entidad pública o privada, dicha justificación podrá sustituirse por el acuerdo de aprobación de la liquidación del presupuesto que sirvió de base para su concesión, por el órgano competente según sus estatutos.
    Las facturas presentadas deberán ser estampilladas de manera que conste el porcentaje subvencionado por el Ayuntamiento de Paterna. En el caso de que se presente acuerdo de aprobación de la liquidación, o certificaciones de gastos, se deberán presentar conjuntamente, declaración de que dicha actividad no ha venido subvencionada por otro organismo público o en su caso en que porcentaje. Incluyendo el compromiso de comunicar al Ayuntamiento la percepción de ayudas futuras en base a la misma justificación.
Lloc de presentació a) Seu Electrònica.
b) Servici d' Informació i Atenció al Ciutadania (SIAC).
c) Qualsevlol altra de les seus que es regulen a l'article 16 de la Llei 39/2015 de 1 d'ocubre de Procediment Administratiu Comú (oficines de correus, PROP, entitats adherides a: finestreta única, ORVE y SIR).

Estan obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica per a la realització de qualsevol tràmit, almenys:
a) Persones jurídiques
b) Qui exercisca col·legiació obligatòria.
c)Qualsevol altre subjecte dels regulats en l'art. 14 de la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, de Procedimient Administratiu Comú (entitats sense personalitat jurídica, empleats/des de les administracions públiques i altres que puguen establir-se).

Tributs Servei gratuït
Òrgan Gestor ÀREA INCLUSIÓ SOCIAL
Òrgan que resol Tenencia de Alcaldía
Termini màxim de resolució i notificació 3 mesos
Fin de la vía administrativa Sí.
Fin de la vía administrativa

Documentació a aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: Sol·licitud, en el model establit a aquest efecte en la pàgina web de l'Ajuntament, degudament emplenada i en els terminis marcats Obligatori Ambdós
Relació de factures: Relació de factures Opcional Ambdós
Memòria d'actuació justificativa: Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La citada memòria haurà d'estar degudament valorada i avaluada. Obligatori Ambdós
Memòria d'actuació justificativa: Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La citada memòria haurà d'estar degudament valorada i avaluada. Obligatori Ambdós
Altres ingressos o subvencions: Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat el projecte subvencionat amb indicació de l'import i la seua procedència. Obligatori Ambdós
Factures: as facturas presentadas deberán ser estampilladas de manera que conste el porcentaje subvencionado por el Ayuntamiento de Paterna. En el caso de que se presente acuerdo de aprobación de la liquidación, o certificaciones de gastos, se deberán presentar conjuntamente, declaración de que dicha actividad no ha venido subvencionada por otro organismo público o en su caso en que porcentaje. Incluyendo el compromiso de comunicar al Ayuntamiento la percepción de ayudas futuras en base a la misma justificación. Obligatori Ambdós

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdós Ambdós Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Real Decreto 2568/1986, 28 de noviembre Real Decreto 2568/1986, 28 de noviembre, Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Corporaciones Locales.
Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Ley Orgánica 4/2001, de 12 de noviembre, reguladora del Derecho de Petición LO 4/2001 Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, LO 3/2018 Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Pública L 39/2015 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Loca L 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Ordenanzas Ordenanzas Municipales.
Ver Ordenanzas
Otra Aquella otra normativa que resulte de aplicación al supuesto.

Fitxers annexos
Relación de facturas
Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica